Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • Paydaş Kurumlar
  • TR
    • Türkçe
    • English
GÜVENLİ TRAFİK
GÜVENLİ TRAFİK
  • STRATEJİ BELGESİ

    Strateji Belgesi

    Bu Kısımda Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi'nin Detayları Bulunmaktadır.

    • Önsöz
    • Yönetici Özeti
    • 1. Durum Değerlendirmesi
    • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
    • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
    • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
    • 5. Temel Değerlerimiz
    • 6. Metod ve Yöntem
    • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
      • Öncelikli Alanlar / Hız
      • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
      • Müdahale Alanları / Yönetim
      • Müdahale Alanları / Altyapı
      • Müdahale Alanları / Araçlar
      • Müdahale Alanları / Eğitim
      • Müdahale Alanları / Denetim
      • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
    • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
    • 9. Ölçme ve Değerlendirme
    • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
    • 11. Kaynakça
  • EYLEM PLANI

    Eylem Planı

    Bu Kısımda Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planının Detayları Bulunmaktadır.

    • 1. Öncelikli Alanlar
      • Aşırı Hız
      • İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
    • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
      • Trafik Güvenliği Yönetimi
      • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
      • Araçlar
      • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
      • Trafik Denetimleri
      • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon
  • KURUMSAL

    Kurumsal

    Kurumsal Doküman ve Bilgilerimize ek olarak Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Kurul ve Gruplarına bu başlık altında ulaşabilirsiniz.

    • Eşgüdüm Kurulu
    • İzleme ve Yürütme Kurulu
    • İhtisas Grupları
      • 1- Öncelikli Alanlar
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
      • 3- Altyapı
      • 4- Araçlar
      • 5- Eğitim
      • 6- Denetim
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale
    • Mevzuat
      • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
      • Bakanlık Talimatı
      • Usul ve Esaslar
    • Kurumsal Yapılar Şeması
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNCEL

    Güncel

    Strateji Belgesi ve Eylem Planı ile ilgili gelişmeler ve kaydedilen ilerlemeler.

    • Gelişmeler ve İlerlemeler
    • Haberler
    • Duyurular
  • YAYINLAR

    Yayınlar

    Güvenli Trafikle ilgili tüm Video, Oyun, Kitap, Makale ve Araştırmalara bu başlık altından ulaşabilirsiniz.

    • İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
      • 3- Altyapı Çalışmaları
      • 4- Araçlar Çalışmaları
      • 5- Eğitim Çalışmaları
      • 6- Denetim Çalışmaları
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
    • Birleşmiş Milletler
      • Deklarasyonlar
      • DSÖ
      • UNRSTF
      • GRSF
      • GRSP
      • UNCTAD
    • Avrupa Birliği
      • Avrupa Komisyonu
      • ERSO
      • ETSC
      • EuroRAP
      • ACEA
    • Diğer Ülkeler
    • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
    • Paydaş Kurum Yayınları
    • Kitap, Makale, Araştırma
    • Afiş - Broşür
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM
Ara
  • STRATEJİ BELGESİ
    • Önsöz
    • Yönetici Özeti
    • 1. Durum Değerlendirmesi
    • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
    • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
    • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
    • 5. Temel Değerlerimiz
    • 6. Metod ve Yöntem
    • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
      • Öncelikli Alanlar / Hız
      • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
      • Müdahale Alanları / Yönetim
      • Müdahale Alanları / Altyapı
      • Müdahale Alanları / Araçlar
      • Müdahale Alanları / Eğitim
      • Müdahale Alanları / Denetim
      • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
    • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
    • 9. Ölçme ve Değerlendirme
    • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
    • 11. Kaynakça
  • EYLEM PLANI
    • 1. Öncelikli Alanlar
      • Aşırı Hız
      • İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
    • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
      • Trafik Güvenliği Yönetimi
      • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
      • Araçlar
      • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
      • Trafik Denetimleri
      • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon
  • KURUMSAL
    • Eşgüdüm Kurulu
    • İzleme ve Yürütme Kurulu
    • İhtisas Grupları
      • 1- Öncelikli Alanlar
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
      • 3- Altyapı
      • 4- Araçlar
      • 5- Eğitim
      • 6- Denetim
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale
    • Mevzuat
      • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
      • Bakanlık Talimatı
      • Usul ve Esaslar
    • Kurumsal Yapılar Şeması
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNCEL
    • Gelişmeler ve İlerlemeler
    • Haberler
    • Duyurular
  • YAYINLAR
    • İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
      • 3- Altyapı Çalışmaları
      • 4- Araçlar Çalışmaları
      • 5- Eğitim Çalışmaları
      • 6- Denetim Çalışmaları
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
    • Birleşmiş Milletler
      • Deklarasyonlar
      • DSÖ
      • UNRSTF
      • GRSF
      • GRSP
      • UNCTAD
    • Avrupa Birliği
      • Avrupa Komisyonu
      • ERSO
      • ETSC
      • EuroRAP
      • ACEA
    • Diğer Ülkeler
    • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
    • Paydaş Kurum Yayınları
    • Kitap, Makale, Araştırma
    • Afiş - Broşür
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM

Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon

6. Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon

Dünya Sağlık Örgütü’nün tespitlerine göre, trafik kazası yaralanmalarına bağlı sağlık hizmetlerinin maliyetleri bazı düşük ve orta gelirli ülkelerde GSYİH’nın %5’ine denk gelen bir miktarda ekonomik hacme sahiptir. Trafik kazası mağdurlarına dikkat çekilmesi amacıyla 2005 BM Genel Kurul toplantısında alınan karar ile her yıl Kasım ayının 3. Pazar günü “Dünya Trafik Kazası Mağdurları Günü” olarak kabul edilmiştir.

Kazanın meydana geldiği an ile hastaneye intikal arasında geçen sürede yapılan her türlü acil ve ilk yardım ile kurtarma amaçlı müdahaleler bu kapsamda değerlendirilmektedir. Vatandaşlar tarafından yapılan insani yardım ve müdahaleler, polis, itfaiye, AFAD personeli ile medikal ilk yardım personelinin yaptığı müdahaleler olmak üzere kaynak ve yöntemi itibarıyla çeşitlere ayrılmaktadır.

Dünya Sağlık Örgütü tarafından yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre; “trafik kazalarında yaralılara verilen uygun ve yeterli acil sağlık hizmetinin, trafik kazası ölümlerini %25 oranında azaltabilme potansiyeli mevcuttur.” Yine uluslararası kuruluşlar tarafından yapılan araştırmalara göre de, dünyadaki tüm ülkelerin yaklaşık %40’ında trafik kazalarında ciddi derecede yaralanan mağdurların yarısından daha az bir kısmı tam teşkilatlı bir ambulans ile hastaneye nakledilebilmekte, ülkelerin dörtte birinde ise trafik kazalarında ciddi olarak yaralananların yaklaşık %10’u tam teşkilatlı bir ambulansla hastaneye intikal ettirilebilmektedir.

Trafik kazalarında yangın söndürme hizmetleri itfaiye teşkilatı tarafından yapılmakta olup, yine sıkışmalı trafik kazalarında kurtarma hizmetleri tüm illerde ve çoğu ilçe merkezinde ekipleri bulunması sebebi ile birincil öncelikli olarak itfaiye teşkilatı tarafından gerçekleştirilmektedir. AFAD arama ve kurtarma ekipleri ise yalnızca il merkezlerinde konuşlu olup itfaiye teşkilatının yeterli olmadığı durumlarda olaylara müdahale etmektedir.

Amaç

A.41. Trafik Kazası Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon Yöntemlerinin Güçlendirilerek Trafik Kazaları Sonucu Can Kayıplarının Önlenmesine Katkı Sunulması

Hedef-1

H.41.1. Trafik kazalarına; trafik kolluğu, ambulans, itfaiye ve AFAD tarafından en kısa sürede, eşgüdüm içinde, yeterli eğitim almış personel tarafından etkin müdahalenin sağlanması

Hedef-2

H.41.2. Kazalarda can kaybı ve yaralanmaları azaltmak amacıyla topluma yönelik temel ilk yardım eğitiminin yaygınlaştırılması, eğitimlerin kampanyalar faaliyetleri ile desteklenmesi

Hedef-3

H.41.3. Trafik kazası sonrası acil bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin güçlendirilmesi

Hedefler ve Performans Göstergelerinden Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Tablosu

1.Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı

•Diyanet İşleri Başkanlığı

2.Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı

•Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü

•Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü

•Mesleki Yeterlilik Kurumu

3.Çevre ve Şehircilik Bakanlığı

•Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü

4.İçişleri Bakanlığı

•Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı

•Emniyet Genel Müdürlüğü

•İller İdaresi Genel Müdürlüğü

•Jandarma Genel Komutanlığı

•Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

5.Milli Eğitim Bakanlığı

•Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

•Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü

•Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü

•Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı

6.Sağlık Bakanlığı

•Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

•Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü

•Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Hedefler ve Performans Göstergelerinden Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Tablosu

7. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı

•Karayolları Genel Müdürlüğü

8. Belediyeler

9. Türk Kızılay Genel Müdürlüğü

10. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi

11. Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu

12. Tüm Otobüsçüler Federasyonu

13. Türkiye Belediyeler Birliği

 

Performans

Göstergeleri

Sorumlu ve İşbirliği

Yapılacak Kuruluşlar

Hedefe Etkisi (%)

Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020)

2021

2022

2023

PG 41.1.1:

Ülkemizde uygulanmakta olan acil durum çağrılarının tek numara (112) altında toplanması uygulamasının faaliyete geçirildiği il sayısı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü

%5

70

81

81

-

PG 41.1.2:

Çağrı merkezlerinde kaza ihbarının tam ve sağlıklı olarak alınmasına yönelik; eğitim verilen (mağdur psikolojisi, halkla ilişkiler, etkili iletişim, kriz yönetimi, diksiyon gibi) personelin tüm personele oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Emniyet Genel Müdürlüğü,

Jandarma Genel Komutanlığı, Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı,

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü

%5

%50

%100

-

-

PG 41.1.3:

Otoyollardaki trafik yönetim merkezlerinin, KGM ve belediyelerin sorumluluk alanlarında bulunan tünel içi kamera sistemlerinin ve trafik yönetim merkezlerinin; 112 Çağrı Merkezleri ile entegrasyonunun sağlanmasına yönelik çalışmaların tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, İller İdaresi Genel Müdürlüğü, Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

%10

-

%30

%50

%100

 

Performans

Göstergeleri

Sorumlu ve İşbirliği

Yapılacak Kuruluşlar

Hedefe Etkisi (%)

Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020)

2021

2022

2023

PG 41.1.4:

Kazalara en kısa sürede müdahale edebilmek amacıyla; Yeni Nesil Acil Müdahale Takip ve Sevk Sisteminin kurulması için fizibilite çalışmasının yapılması ve yazılımının geliştirilmesine yönelik çalışmaların tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı,

İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

%5

-

%30

%50

%100

PG 41.1.5:

Yeni Nesil Acil Müdahale Takip ve Sevk Sisteminin uygulanabilmesi için; hizmet araçlarının (ekip otosu, itfaiye, ambulans, AFAD aracı gibi) fiziksel kapasitesinin (tablet, gps, yazılım ve diğer donanımlar gibi) artırılması

SORUMLU KURULUŞ(LAR): İller İdaresi Genel Müdürlüğü,

Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

%5

-

%30

%50

%100

PG 41.1.6:

Trafik kazası sonrası olay yerine ilk giden ambulansta yer alan sağlık personeline trafik kazası travması ve müdahalesine ilişkin uzmanlık eğitimlerinin verilmesi oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

%5

-

%30

%50

%100

PG 41.1.7:

Trafik kazası sonrası olay yerine ilk giden ekipte yer alan Polis, Jandarma, AFAD, itfaiye ve bölgeden sorumlu KGM/belediye personeline ve diğer acil müdahale personeline temel ilk yardım eğitimi verilmesi oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR):

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, Belediyeler

%5

-

%30

%50

%100

 

6. Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon

Dünya Sağlık Örgütü’nün tespitlerine göre, trafik kazası yaralanmalarına bağlı sağlık hizmetlerinin maliyetleri bazı düşük ve orta gelirli ülkelerde GSYİH’nın %5’ine denk gelen bir miktarda ekonomik hacme sahiptir. Trafik kazası mağdurlarına dikkat çekilmesi amacıyla 2005 BM Genel Kurul toplantısında alınan karar ile her yıl Kasım ayının 3. Pazar günü “Dünya Trafik Kazası Mağdurları Günü” olarak kabul edilmiştir.

Kazanın meydana geldiği an ile hastaneye intikal arasında geçen sürede yapılan her türlü acil ve ilk yardım ile kurtarma amaçlı müdahaleler bu kapsamda değerlendirilmektedir. Vatandaşlar tarafından yapılan insani yardım ve müdahaleler, polis, itfaiye, AFAD personeli ile medikal ilk yardım personelinin yaptığı müdahaleler olmak üzere kaynak ve yöntemi itibarıyla çeşitlere ayrılmaktadır.

Dünya Sağlık Örgütü tarafından yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre; “trafik kazalarında yaralılara verilen uygun ve yeterli acil sağlık hizmetinin, trafik kazası ölümlerini %25 oranında azaltabilme potansiyeli mevcuttur.” Yine uluslararası kuruluşlar tarafından yapılan araştırmalara göre de, dünyadaki tüm ülkelerin yaklaşık %40’ında trafik kazalarında ciddi derecede yaralanan mağdurların yarısından daha az bir kısmı tam teşkilatlı bir ambulans ile hastaneye nakledilebilmekte, ülkelerin dörtte birinde ise trafik kazalarında ciddi olarak yaralananların yaklaşık %10’u tam teşkilatlı bir ambulansla hastaneye intikal ettirilebilmektedir.

Trafik kazalarında yangın söndürme hizmetleri itfaiye teşkilatı tarafından yapılmakta olup, yine sıkışmalı trafik kazalarında kurtarma hizmetleri tüm illerde ve çoğu ilçe merkezinde ekipleri bulunması sebebi ile birincil öncelikli olarak itfaiye teşkilatı tarafından gerçekleştirilmektedir. AFAD arama ve kurtarma ekipleri ise yalnızca il merkezlerinde konuşlu olup itfaiye teşkilatının yeterli olmadığı durumlarda olaylara müdahale etmektedir.

Amaç

A.41. Trafik Kazası Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon Yöntemlerinin Güçlendirilerek Trafik Kazaları Sonucu Can Kayıplarının Önlenmesine Katkı Sunulması

Hedef-1

H.41.1. Trafik kazalarına; trafik kolluğu, ambulans, itfaiye ve AFAD tarafından en kısa sürede, eşgüdüm içinde, yeterli eğitim almış personel tarafından etkin müdahalenin sağlanması

Hedef-2

H.41.2. Kazalarda can kaybı ve yaralanmaları azaltmak amacıyla topluma yönelik temel ilk yardım eğitiminin yaygınlaştırılması, eğitimlerin kampanyalar faaliyetleri ile desteklenmesi

Hedef-3

H.41.3. Trafik kazası sonrası acil bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin güçlendirilmesi

Hedefler ve Performans Göstergelerinden Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Tablosu

1.Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı

•Diyanet İşleri Başkanlığı

2.Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı

•Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü

•Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü

•Mesleki Yeterlilik Kurumu

3.Çevre ve Şehircilik Bakanlığı

•Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü

4.İçişleri Bakanlığı

•Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı

•Emniyet Genel Müdürlüğü

•İller İdaresi Genel Müdürlüğü

•Jandarma Genel Komutanlığı

•Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

5.Milli Eğitim Bakanlığı

•Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

•Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü

•Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü

•Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı

6.Sağlık Bakanlığı

•Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

•Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü

•Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Hedefler ve Performans Göstergelerinden Sorumlu ve İşbirliği Yapılacak Kuruluşlar Tablosu

7. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı

•Karayolları Genel Müdürlüğü

8. Belediyeler

9. Türk Kızılay Genel Müdürlüğü

10. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi

11. Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu

12. Tüm Otobüsçüler Federasyonu

13. Türkiye Belediyeler Birliği

 

Performans

Göstergeleri

Sorumlu ve İşbirliği

Yapılacak Kuruluşlar

Hedefe Etkisi (%)

Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020)

2021

2022

2023

PG 41.1.1:

Ülkemizde uygulanmakta olan acil durum çağrılarının tek numara (112) altında toplanması uygulamasının faaliyete geçirildiği il sayısı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü

%5

70

81

81

-

PG 41.1.2:

Çağrı merkezlerinde kaza ihbarının tam ve sağlıklı olarak alınmasına yönelik; eğitim verilen (mağdur psikolojisi, halkla ilişkiler, etkili iletişim, kriz yönetimi, diksiyon gibi) personelin tüm personele oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Emniyet Genel Müdürlüğü,

Jandarma Genel Komutanlığı, Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı,

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü

%5

%50

%100

-

-

PG 41.1.3:

Otoyollardaki trafik yönetim merkezlerinin, KGM ve belediyelerin sorumluluk alanlarında bulunan tünel içi kamera sistemlerinin ve trafik yönetim merkezlerinin; 112 Çağrı Merkezleri ile entegrasyonunun sağlanmasına yönelik çalışmaların tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Karayolları Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, İller İdaresi Genel Müdürlüğü, Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

%10

-

%30

%50

%100

 

Performans

Göstergeleri

Sorumlu ve İşbirliği

Yapılacak Kuruluşlar

Hedefe Etkisi (%)

Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020)

2021

2022

2023

PG 41.1.4:

Kazalara en kısa sürede müdahale edebilmek amacıyla; Yeni Nesil Acil Müdahale Takip ve Sevk Sisteminin kurulması için fizibilite çalışmasının yapılması ve yazılımının geliştirilmesine yönelik çalışmaların tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı,

İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

%5

-

%30

%50

%100

PG 41.1.5:

Yeni Nesil Acil Müdahale Takip ve Sevk Sisteminin uygulanabilmesi için; hizmet araçlarının (ekip otosu, itfaiye, ambulans, AFAD aracı gibi) fiziksel kapasitesinin (tablet, gps, yazılım ve diğer donanımlar gibi) artırılması

SORUMLU KURULUŞ(LAR): İller İdaresi Genel Müdürlüğü,

Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

%5

-

%30

%50

%100

PG 41.1.6:

Trafik kazası sonrası olay yerine ilk giden ambulansta yer alan sağlık personeline trafik kazası travması ve müdahalesine ilişkin uzmanlık eğitimlerinin verilmesi oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

%5

-

%30

%50

%100

PG 41.1.7:

Trafik kazası sonrası olay yerine ilk giden ekipte yer alan Polis, Jandarma, AFAD, itfaiye ve bölgeden sorumlu KGM/belediye personeline ve diğer acil müdahale personeline temel ilk yardım eğitimi verilmesi oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR):

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, Belediyeler

%5

-

%30

%50

%100

Performans

Göstergeleri

Sorumlu ve İşbirliği

Yapılacak Kuruluşlar

Hedefe Etkisi (%)

Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020)

2021

2022

2023

PG 41.1.8:

Kazazedelerin Şehir Hastanesine ve diğer sağlık kuruluşlarına en seri şekilde ulaştırılması için “Acil İntikal Güzergahları” üzerindeki fiziki değişiklik gerektiren yerlerin sorumlu kuruluşlarca uygun hale getirilmesi amacıyla yapılacak çalışmaların tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Acil SAğlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı,

Karayolları Genel Müdürlüğü, Belediyeler

%5

-

%30

%50

%100

PG 41.1.9:

Acil müdahale araçlarının geçişi esnasında trafik sinyalizasyon otomasyonunun geçişe uygun hale getirilmesi çalışmalarının tamamlandığı il sayısı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, Belediyeler

%5

-

30

30

21

PG 41.1.10:

Tüm itfaiye ve AFAD personeline “Trafik Kazası Kurtarma Eğitimi” verilmesi amacıyla standart eğitim müfredatının ve ders materyallerinin geliştirilmesi, eğiticilerin yetiştirilmesi çalışmalarının tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü,

Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler

%10

-

%100

-

-

PG 41.1.11:

“Trafik Kazası Kurtarma Eğitimi” verilen itfaiye ve AFAD personelinin oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler

%10

-

%30

%50

%100

Performans

Göstergeleri

Sorumlu ve İşbirliği

Yapılacak Kuruluşlar

Hedefe Etkisi (%)

Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020)

2021

2022

2023

PG 41.1.12:

Ambulans, itfaiye ve AFAD birimlerinde görevli müdahale araçlarının sürücülerinden Güvenli Sürüş Eğitimi verilenlerin oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler

%5

-

%30

%50

%100

PG 41.1.13:

Trafik kazalarına müdahale ile görevli il ve ilçe itfaiye birimlerinin araç, gereç, malzeme ve personelinin trafik kazalarına müdahale kapasitelerinin güçlendirilmesi, araç, gereç ve malzeme standardizasyonunun sağlanması ve personele gerekli eğitimlerin verilmesi amacıyla yapılan eşgüdüm çalışmalarının tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler

%5

-

%100

-

-

PG 41.1.14:

Doğu-batı ve kuzey-güney ana karayolu aksları üzerinde bulunan il ve ilçelerden, kaza yoğun yol kesimlerine müdahaleye elverişli olmasına rağmen yeterli AFAD, itfaiye ve ambulans kuruluşu/imkânı bulunmayanların tespitinin yapılarak güçlendirilmeleri yönünde gerekli çalışmaların tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler

%5

-

%30

%50

%100

PG 41.1.15:

Doğu-batı ve kuzey-güney ana karayolu aksları üzerinde bulunan bölge, il ve ilçe trafik kolluğu birimlerinde görev yapan personele, yük ve yolcu taşımacılığı yapan araçların karıştığı geniş çaplı trafik kazalarında; AFAD, itfaiye ve ambulans gibi paydaşlarla koordineli çalışma eğitimlerinin ve büyük kazalarda olay yeri yönetimi eğitimlerinin verilme oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Türkiye Belediyeler Birliği, Belediyeler

%5

-

%30

%50

%100

Performans

Göstergeleri

Sorumlu ve İşbirliği

Yapılacak Kuruluşlar

Hedefe Etkisi (%)

Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020)

2021

2022

2023

PG 41.1.16:

Şehir hastanesi bulunan illerde trafik kazası sonucu yaralanan kişilerin şehir hastanelerine ulaşımlarının en kısa sürede yapılması için yürütülen çalışmaların tamamlandığı il sayısı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

İller İdaresi Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı

%5

2

30

30

19

PG 41.1.17:

Ambulansların karayolu üzerinde en seri şekilde intikaline yönelik olarak “Fermuar Sisteminin” uygulanması ve yaygınlaştırılması için yürütülen çalışmaların tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Emniyet Genel Müdürlüğü,

Jandarma Genel Komutanlığı, İller İdaresi Genel Müdürlüğü, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü,

Belediyeler

%5

-

%30

%50

%100

PG 41.2.1:

Karayolu ağında işleri gereği sürekli olarak hareket halinde bulunan sürücülere (ticari yük ve yolcu taşımacılığı yapan şoförler) yönelik kazazedeye müdahale ve acil/ilk yardım eğitiminin verilme oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,

Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü,

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi,

Tüm Otobüsçüler Federasyonu

%30

-

-

%50

%100

PG 41.2.2:

Karayoluna bitişik veya çok yakın konumda olan ticari işletmelerin (akaryakıt istasyonu, satış reyonu gibi) çalışanlarına yönelik kazazedeye müdahale ve acil/ilkyardım eğitimi verilme oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü,

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

İller İdaresi Genel Müdürlüğü,

Mesleki Yeterlilik Kurumu,

Türkiye Belediyeler Birliği,

Belediyeler

%30

-

-

%50

%100

Performans

Göstergeleri

Sorumlu ve İşbirliği

Yapılacak Kuruluşlar

Hedefe Etkisi (%)

Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020)

2021

2022

2023

PG 41.2.3:

Kazalarda can kaybı ve yaralanmaları azaltmak amacıyla; MTSK kapsamında verilen temel ilkyardım eğitiminin ayrı bir modül haline getirilerek müfredatının, ders saatinin ve sınavdaki soru sayısının güncellenmesine yönelik çalışmaların tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR) Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü,

Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Mesleki Yeterlilik Kurumu

%40

-

%100

-

-

PG 41.3.1:

“Trafik Kazası Yaralılarına Müdahale Protokolü” geliştirilerek acil birimi olan tüm sağlık kuruluşlarında uygulamaya geçirilmesi çalışmalarının tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

%10

-

%30

%50

%100

PG 41.3.2:

Uluslararası Hastalık Kodlamasında (ICD-9) E810-E825 koduyla gösterilen trafik kazalarından kaynaklanan can kaybı ve yaralanmaların DSÖ tanımı çerçevesinde “Halk Sağlığı Sorunu” olduğu konusundaki anlayışın geliştirilmesine yönelik faaliyetlerin başlatılarak tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

%15

%10

%30

%50

%100

PG 41.3.3:

Doğu-batı ve kuzey-güney ana karayolu aksları üzerinde yer alan sağlık kuruluşlarının bünyelerinde bulunan acil servislerde; trafik kazası sonrası müdahale birimlerinin ve bu sağlık kuruluşlarında travma tedavi birimlerinin kurulmasına yönelik çalışmaların tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

%15

-

%30

%50

%100

Performans

Göstergeleri

Sorumlu ve İşbirliği

Yapılacak Kuruluşlar

Hedefe Etkisi (%)

Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020)

2021

2022

2023

PG 41.3.4:

Sağlık kuruluşlarının bünyelerinde bulunan acil servislerde; trafik kazası sonrası müdahale birimlerinin ve bu sağlık kuruluşlarında travma tedavi birimlerinin kurulmasına yönelik çalışmaların tamamlandığı il sayısı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

%10

-

30

30

21

PG 41.3.5:

Trafik kazası sonrası takip sisteminin geliştirilebilmesi için yaralıların sınıflandırılması ve takibinin elektronik ortamda yapılabilmesi çalışmalarının tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

%10

-

%100

-

-

PG 41.3.6:

Kaza sonrası rehabilitasyon hizmetlerinde görevlendirilen personele verilecek olan kaza sonrası rehabilitasyon eğitimi içeriğinin düzenlenmesi çalışmalarının tamamlanma oranı

SORUMLU KURULUŞ(LAR):

Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

%10

-

%100

-

-

PG 41.3.7:

Trafik kazası sonucu engelli hale gelen yol kullanıcılarına verilen periyodik rehabilitasyon hizmetinin sayısı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü

%10

-

4

6

12

Performans

Göstergeleri

Sorumlu ve İşbirliği

Yapılacak Kuruluşlar

Hedefe Etkisi (%)

Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2020)

2021

2022

2023

PG 41.3.8:

Diyanet İşleri Başkanlığınca görevlendirilen personel tarafından trafik kazası sonucu engelli hale gelen yol kullanıcılarına ve bunların aileleri ile trafik kazasında hayatını kaybedenlerin ailelerine sağlanan periyodik sosyal destek hizmetinin sayısı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Diyanet İşleri Başkanlığı

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Türk Kızılay Genel Müdürlüğü, Belediyeler

%10

-

4

4

4

PG 41.3.9:

Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğünce görevlendirilen personel tarafından trafik kazası sonucu engelli hale gelen yol kullanıcılarına ve bunların aileleri ile trafik kazasında hayatını kaybedenlerin ailelerine sağlanan periyodik sosyal destek hizmetinin sayısı

SORUMLU KURULUŞ(LAR): Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ(LAR):

Diyanet İşleri Başkanlığı, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü,

Türk Kızılay Genel Müdürlüğü, Belediyeler

%10

-

4

4

4

 

Riskler

•Teknik ihtiyaçların giderilememesi

•Doğru verilerin işlenememesi

•Asılsız çağrılar

•Kurumlar arası işbirliği ve koordinasyon eksikliği

•İnsan kaynakları yönetiminde yaşanması muhtemel aksaklıklar

•Nitelikli personel eksikliği

•Vatandaşlar tarafından olay yerinde yapılan ilk müdahalede hatalı işlem yapılması

Stratejiler

•Kurumsal hedeflerin politika belgesi, stratejik plan ve eylem planları çerçevesinde önceliklendirilmesi

•Pilot iller seçilerek uygulamaların yaygınlaştırılması

•Araç konumlarının görüntülenebilmesi, haritadan konum verisi alınabilmesi, trafik durumuna göre en hızlı yoldan yol tariflerinin yapılması

•Kazalara müdahale eden ekiplerde görevli personele eğitim verilerek olası bir ihmalden veya yanlış müdahaleden kaynaklanabilecek can ve mal kayıplarının önüne geçilmesi

•Ekip sürücülerine kendilerinin ve vatandaşların güvenliğini tehlikeye atmamak ve bilinçli sürücülük yapabilmelerini sağlamak amacıyla güvenli sürücülük eğitimlerinin verilmesi

•Farklı engel gruplarındaki mağdurların çağrı merkezlerine ulaşabilmelerinin sağlanması

Tespitler

•Yapay zeka temelli analizlere ihtiyaç duyulması

•Yabancı dil ve işaret dili desteğine ihtiyaç duyulması

•Toplumda afet ve acil durumlara yönelik bilgi eksikliğinin bulunması

•Kazalara müdahale esnasında tehlikeli ve riskli araç sürme zorunluluğu olan birimlerde görevli araç sürücülerinin sürüş konusunda profesyonel bir eğitim almamış olması

•Trafik kazası kaynaklı hastane ölümlerinin çoğunluğunun ilk yirmi dört saat içinde gerçekleşmesi, bu ölümlere daha hızlı müdahale ile hayatta kalabilme oranının artması

İhtiyaçlar

•Teknolojik altyapının oluşturulması

•Personele teknik eğitim verilmesi

•Acil durumlarda müdahale eden sorumlu kuruluşların çalışma alanı ve çalışma tarzları hakkında diğer paydaş kurumları bilgilendirmeleri

•Kazalara müdahale konusunda uzman eğitim verebilecek eğiticilerin yetiştirilmesi

•Yol kullanıcılarına kazaya müdahale edecek olan ambulans, itfaiye ve kolluk araçlarına yol verme eğitiminin görsel basında veya trafik kurslarında verilmesi

 

 
 

STRATEJİ BELGESİ

  • Önsöz
  • Yönetici Özeti
  • 1. Durum Değerlendirmesi
  • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
  • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
  • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
  • 5. Temel Değerlerimiz
  • 6. Metod ve Yöntem
  • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
    • Öncelikli Alanlar / Hız
    • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
    • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
    • Müdahale Alanları / Yönetim
    • Müdahale Alanları / Altyapı
    • Müdahale Alanları / Araçlar
    • Müdahale Alanları / Eğitim
    • Müdahale Alanları / Denetim
    • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
  • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
  • 9. Ölçme ve Değerlendirme
  • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
  • 11. Kaynakça

EYLEM PLANI

  • 1. Öncelikli Alanlar
    • Aşırı Hız
    • İncinebilir Yol Kullanıcıları
    • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
  • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
    • Trafik Güvenliği Yönetimi
    • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
    • Araçlar
    • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
    • Trafik Denetimleri
    • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon

KURUMSAL

  • Eşgüdüm Kurulu
  • İzleme ve Yürütme Kurulu
  • İhtisas Grupları
    • 1- Öncelikli Alanlar
    • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
    • 3- Altyapı
    • 4- Araçlar
    • 5- Eğitim
    • 6- Denetim
    • 7- Kaza Sonrası Müdahale
  • Mevzuat
    • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
    • Bakanlık Talimatı
    • Usul ve Esaslar
  • Kurumsal Yapılar Şeması
  • Sıkça Sorulan Sorular

GÜNCEL

  • Gelişmeler ve İlerlemeler
  • Haberler
  • Duyurular

YAYINLAR

  • İhtisas Gruplarının Çalışmaları
    • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
    • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
    • 3- Altyapı Çalışmaları
    • 4- Araçlar Çalışmaları
    • 5- Eğitim Çalışmaları
    • 6- Denetim Çalışmaları
    • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
  • Birleşmiş Milletler
    • Deklarasyonlar
    • DSÖ
    • UNRSTF
    • GRSF
    • GRSP
    • UNCTAD
  • Avrupa Birliği
    • Avrupa Komisyonu
    • ERSO
    • ETSC
    • EuroRAP
    • ACEA
  • Diğer Ülkeler
  • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
  • Paydaş Kurum Yayınları
  • Kitap, Makale, Araştırma
  • Afiş - Broşür
  • Kamu Spotları

İLETİŞİM

  • STRATEJİ BELGESİ
    • Önsöz
    • Yönetici Özeti
    • 1. Durum Değerlendirmesi
    • 2. Trafik Güvenliği Misyonumuz
    • 3. Trafik Güvenliği Vizyonumuz
    • 4. Kılavuz İlkerlerimiz
    • 5. Temel Değerlerimiz
    • 6. Metod ve Yöntem
    • 7. Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar
      • Öncelikli Alanlar / Hız
      • Öncelikli Alanlar / İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Öncelikli Alanlar / Kaza Kara Noktaları
      • Müdahale Alanları / Yönetim
      • Müdahale Alanları / Altyapı
      • Müdahale Alanları / Araçlar
      • Müdahale Alanları / Eğitim
      • Müdahale Alanları / Denetim
      • Müdahale Alanları/Kaza Sonrası
    • 8. Trafik Güvenliğinin Geleceği
    • 9. Ölçme ve Değerlendirme
    • 10. İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri
    • 11. Kaynakça
  • EYLEM PLANI
    • 1. Öncelikli Alanlar
      • Aşırı Hız
      • İncinebilir Yol Kullanıcıları
      • Kaza Kara Noktalarının İyileştirilmesi
    • 2. Müdahale Gerçekleştirilecek Alanlar
      • Trafik Güvenliği Yönetimi
      • Altyapı: Yol ve Yol Çevresi
      • Araçlar
      • Yol Kullanıcılara Yönelik Eğitimler
      • Trafik Denetimleri
      • Kaza Sonrası Müdahale, Bakım ve Rehabilitasyon
  • KURUMSAL
    • Eşgüdüm Kurulu
    • İzleme ve Yürütme Kurulu
    • İhtisas Grupları
      • 1- Öncelikli Alanlar
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi
      • 3- Altyapı
      • 4- Araçlar
      • 5- Eğitim
      • 6- Denetim
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale
    • Mevzuat
      • Cumhurbaşkanlığı Genelgesi
      • Bakanlık Talimatı
      • Usul ve Esaslar
    • Kurumsal Yapılar Şeması
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNCEL
    • Gelişmeler ve İlerlemeler
    • Haberler
    • Duyurular
  • YAYINLAR
    • İhtisas Gruplarının Çalışmaları
      • 1- Öncelikli Alanlar Çalışmaları
      • 2- Trafik Güvenliği Yönetimi Çalışmaları
      • 3- Altyapı Çalışmaları
      • 4- Araçlar Çalışmaları
      • 5- Eğitim Çalışmaları
      • 6- Denetim Çalışmaları
      • 7- Kaza Sonrası Müdahale Çalışmaları
    • Birleşmiş Milletler
      • Deklarasyonlar
      • DSÖ
      • UNRSTF
      • GRSF
      • GRSP
      • UNCTAD
    • Avrupa Birliği
      • Avrupa Komisyonu
      • ERSO
      • ETSC
      • EuroRAP
      • ACEA
    • Diğer Ülkeler
    • Diğer Uluslararası Kuruluşlar
    • Paydaş Kurum Yayınları
    • Kitap, Makale, Araştırma
    • Afiş - Broşür
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM

Sosyal Medyada Takip Edin

  @TrafikEgm
2021 Güvenli Trafik
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız